Angrerett, retur og reklamasjon

Alle kjøp er underlagt loven for retur, reklamasjon og angrerett.

Angrerett og retur

Angrerettloven gir forbruker rett til å angre kjøpet ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen, og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av kjøper.

Ved retur skal varene returneres ubrukt og i originalemballasjen, til Romerike Media Distribusjon, Roseveien 1, 2007 Kjeller. Send en mail til shop@amedia.no slik at vi får sendt deg angrerettskjema og notert at returen er på vei.

Reklamasjon

Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr 34 2002; før feil meldes til Nettavisen Nettbutikk, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Melding om feil og mangler ved produktene skal henvendes til shop@amedia.no snarest mulig.

Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av forbrukeren, med mindre Nettavisen Nettbutikk har misligholdt avtalen. Vi tilbakefører beløpet tilbake til samme kredittkort som ble benyttet ved kjøp.

Salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven, og her gjelder ikke lovbestemt angrefrist.